Plovilo RAIDEN 690 Sport

Prvi je dojam odgovor na sve!

Test Raiden 690 Sport

Naglim davanjem gasa zaglisira za manje od pet sekundi, 25 čvorova postiže već u desetoj, 30 u petnaestoj sekundi, a u narednih desetak sekundi i punu brzinu od 33 čvora

GliserRaiden, proizvođač malih brodica iz Zaprešića, u ponudi ima pet različitih modela, a još tri su im u fazi razvoja. Međutim, cijela ta paleta odnosi se na relativno male brodice - od 4,80 do 6,90 metara dužine. Razlog je jednostavan, opredijelili su se za razvoj brodica namijenjenih dnevnim izletima i razonodi.

Ni modeli s kabinama nisu zamišljeni za višednevna krstarenja, ali su im ležajevi ipak dovoljno veliki. Umjesto kuhinje, WC-a i neke druge opreme koja u kabini pruža dodatni komfor pa time i oduzima prostor, oni uz svaku brodicu nude adekvatnu prikolicu. Neuobičajen, ali vrlo interesantan stav, jer ako se brodica koristi samo par ljetnih tjedana i vikendima, sigurnije je, a i dosta jeftinije, da ostale dane bude na prikolici umjesto na vezu.

Veliki ležaj

Gliser testNovi model Raiden 690 Sport htjeli su svakako predstaviti na prvom ovogodišnjem sajmu nautike u Zagrebu, no termin za njegovo dovršenje bio je kratak, pa svi detalji na brodici nisu potpuno dorađeni. Tapecirani dijelovi kabine su nalijepljeni i bez finalne obrade, portela strojarnice je bez britvela i nosača koji je zadržava podignutom, a ni za bolju doradu rubova na otvorima gavuna nije bilo dovoljno vremena. Dakle, ništa što nije lako dovršiti i doraditi, pa ćemo te detalje ignorirati.

 

 

Razmišljajući kako u minimalno prostora napraviti maksimalan komfor, ležaj u kabini izveden je u kontraštapi i zauzima cijelu njenu površinu. Dovoljno je širok i za troje, a dužine dosta veće od dva metra. Mjesta za odlaganje stvari ima u jednom manjem gavunu i na bočnim policama razvučenim duž cijele kabine. Po jedan manji fineštrin na svakom boku i veliki otvor ulaza, osiguravaju pak odlično i brzo provjetravanje.

Na ulazu je klizna stijenka, a na njoj su izvedena dva gazišta skala kojima se preko vjetrobranskog stakla zakorači prema pramčanoj palubi, tako da su skale uvijek u funkciji, bez obzira je li ulaz u kabinu otvoren ili zatvoren. Pramčana paluba je velika ravna površina, ograđena niskom čvrstom ogradom i s malim šperunom na vrhu pramca.

Visoki bokovi

Premda na prvi pogled tako ne djeluje, jer mu je razma naglašeno zaobljena, ovaj gliser ima dosta visoke bokove. Nije to toliko uočljivo ni pogledom s krme, jer je na krmeno zrcalo ugrađena velika robusna krmena platforma, iznad nje još jedna skala širine cijelog kokpita, pa tek ispred nje naslon krmenih sjedala. Iz ovoga je jasno kako je kokpit dosta dubok i apsolutno siguran, a sve to vizualno djeluje dosta elegantnije. Nivo okomitih bočnih stijenki kokpita visine je do iznad pojasa odrasle osobe, a volumen do vanjskog dijela trupa iskorišten za cijeli niz pretinaca polica i ormarića.
Podizanjem portele ispod krmenog sjedala, otvaraju se otvori dvaju većih gavuna i strojarnice između njih. Ugrađeni MerCruiser od 135 konjskih snaga u ovoj strojarnici je vrlo pregledan, a svi vitalni dijelovi lako dostupni.

Raiden 690 sportPrednja sjedala su dosta odmaknuta od krmenih i kada se okrenu prema krmi između njih ostaje dovoljno prostora za postavljanje montažnoga stola. Imaju čvrst naslon i mogu se podesiti u bilo koji položaj, tako da je kormilarev prostor dosta komotan. Okvir zaobljenih bočnih stakala je čvrst, širok i vrlo ugodan rukohvat, a kormilaru je u visini prsiju i u plovidbi vrlo udoban oslonac slobodnoj ruci.

 

Isplovljavajući na minimumu od 750 okretaja gliser klizi brzinom od 2,3 čvora, a dodavanjem gasa brzina mu raste umjereno sve do 2500 okretaja kada postiže 10 čvorova.

Bez skokova i trzaja

Podizanjem gasa gliser se ukruti, malo podigne pramac, jedno vrijeme polako ubrzava, a zatim sam se rastereti, podigne okretaje na 3000, a brzinu na 17,5 čvorova. Čim zaglisira trup se malo izdigne, more dodiruje tek iza prve trećine kobilice, a pjenu baca bočno tek iza kormilareva sjedala. Daljnjim dodavanjem gasa brzina raste progresivnije, a s 4600 okretaja postigli smo 33 čvora.
Kod oštrog okreta pri većim brzinama krma mu lagano proklizava, ali kontinuirano i umjereno, bez ikakvih skokova i trzaja. Startajući u punom okretu opiše kružnicu promjera sedam do osam metara, a za isti manevar krmom i manju.Naglim davanjem gasa zaglisira za manje od pet sekundi, 25 čvorova postiže već u desetoj, 30 za petnaest sekundi, a u narednih desetak sekundi i punu brzinu. S druge strane, naglim skidanjem gasa trup ponovno uroni u more, lagano spusti pramac i umiri se, a sve to obavi u manje od deset metara. Duboki kokpit i ponašanje Raidena 690 Sport pružaju vrlo visok osjećaj sigurnosti, pa je šteta što nije bilo više vremena za doradu svih detalja na gliseru, jer bi i ukupan dojam bio još potpuniji.

 

Test Raiden 690 Sport Burza Nautike Br 116

 

Plovilo Raiden 690 Sport

Za sportski odmor

Kažu da nije problem napraviti skupo plovilo, no napraviti jeftino plovilo, a da k tome bude još i dobro i kvalitetno, e to već traži malo više znanja i iskustva. U cijeni brodice, jedan veći dio otpada na opremanje koje poskupljuju konačnu cijenu plovila. Ovome naravno treba dodati i razvoj plovila, kalupa, ali i dokumentaciju i trošak hladnog pogona. Neki troškovi su nepromjenjivi i stalni, i nije ih moguće mijenjati te variraju tek za dio razlike u cijeni struje, ili pak radne snage. No ukoliko se proizvodnja dobro organizira onda se tržištu može ponuditi i kvaliteta i cijena koja će biti dostupna hrvatskom nautičaru. Upravo tom idejom vodila se tvrtka Raiden, koja je na naše tržište izbacila nekoliko modela obiteljskih brodica. Nošeni idejom "brodica za svakoga", u Raidenu je razvijeno nekoliko različitih tipova plovila namijenjenih ugradnji izvanbrodskih motora o čemu se može detaljno pročitati na njihovoj internet stranici, no najnovijim plovilom koje se razvilo u njihovim pogonima otišlo se korak dalje. Iako je gliser Raiden 690 Sport koji nam je ustupljen na test, opremljen brodskim motorom i kabinom, on je ipak ostao u kategoriji brodica za "maloga čovjeka". Pažljivim odabirom materijala, biranom opremom i pažljivim izvođenjem, pri čemu se oslanjalo isključivo na vlastita znanja i iskustva, uspjelo se dobiti plovilo čija izlazna cijena ne prelazi 20 tisuća eura. Simpatični moderni gliser, poseban po svome izgledu i konceptu vikend-brodice, krase prostrani kokpit i veliko sunčalište.

Tehnički podaci i brzine

 

Uzduž i poprijeko

Gledajući na pramčani dio Raidena 690 Sport, lako je zamijetiti sličnosti s popularnom kategorijom glisera osamdesetih godina, kada je kupac takvih plovila tražio puno prostora za sunčanje i uživanje. Veliko pramčano sunčalište smješteno je između bočnih ograda koje se spajaju na vrhu pramca. Ograda je razmaknuta za širinu drvenog gazišta, kako bi se osiguralo mjesta za stepenicu za izlazak na višu obalu

raiden gliser

Ovo gazište je i zaštita od gaženja po sidrenom lancu i sidru. Iako je kut sunčališta od vjetrobrana prema pramcu prilično blag, i naglo se spušta tek u samom vrhu pramca, drvena stepenica ipak ostaje jedini podest na kojem se može ravno stajati. Suženje pramca donijelo je suženje spremišta za konope, te njegovog poklopca, ali to ipak nije puno smanjilo njihov volumen potreban za spremanje lanca i konopa.
Kako se nebi zapinjalo u prolazu, bitve koje su u razini pramčanog spremišta, pomaknute su na bok brodice, pod vertikalu ograde. Na taj način sunčališni prostor je čist od prepreka, što omogučuje lako krojenje jastuka sunčališta. Kako Raiden 690 Sport nema bočnih prolaza tako se s pramčanog dijela u kokpit i prema krmi može jedino preko vjetrobrana. U tu svrhu u centralnim dijelu pod vjetrobranom je postavljen vertikalni inoks rukohvat za kojeg se traba prihvatiti kad se prekorači vjetrobran pri silasku u kokpit.
Budući da je vjetrobran nizak i poprilično zakošen, vrlo ga se lako može prekoračiti i stati na prvu od nekoliko stepenica koje se nalaze s unutarnje strane kokpita. Za silazak u kokpit najbolje je kad su vrata kabine zatvorena, jer tada se može pridržavati za inoks rukohvat, smješten u centralnom dijelu. Isti rukohvat ima i funkciju podupiranja okvira vjetrobranskog stakla. Kako je vjetrobransko staklo popriločno zakošeno, bez ovog konstrukcijskog dodatka vjetrobran bi vrlo lako puknuo prilikom naslanjanja ili pak pridržavanja u plovidbi. Kad smo već kod vjetrobrana, spomenimo i to da se naslanja na laminirani bočni nosač s umetnutim prozorom, te iako je položeniji štiti prostor kokpita od udara vjetra. Ovo naravno ne vrijedi kad se u kokpitu stoji.

Plovilo Raidden 690 Sport

 

Kokpit

Orginalna izvedba uređenja kokpita sastoji se od tikovinom obložene podnice, te što se prednjeg dijela tiče dvije sjedalice na teleskopskim nogama. Stolice su maksimalno pomaknute do bokova kako bi se moglo lakše u prostor pod pramcem. Upravljački dio kokpita je jednostavno opremljen, bez puno nepotrebnih i osjetljivih instrumenata. Raiden spada u kategoriju dnevnih i eventualno vikend brodica, te sva silna oprema i elektronika nisu nužni za sigurnu plovidbu i navigaciju. Da bi se poništila bjelina plastike, nekoliko detalja u kokpitu pokriveno je umjetnim furnirom. Osim oko poluge snage smještene na boku isto je napravljeno i pod kolom kormila. Posebno izdvajamo instrument ploču, gdje su se na ovaj način naglasili instrumenti smješteni visoko pod vjetrobranskim staklom.
Što se tiće prostora za odlaganje opreme u kokpit, u bočnim stranicama ostalo je dovoljno prostora za ugradnju jednog manjeg spremišta s vratašcima, te otvorene velike police pri samom dnu boka. Ovo veće spremište dovoljno je dugo za smještaj čaklje, pa čak i ribolovnog štapa.
Nažalost zbog smještaja instrumenata nije bilo moguće izvesti skiperu toliko praktičnu malu policu za stvari ispod skiperske sjedalice.
Nakon dolaska na neku lokaciju za kupanje kokpit se u tren oka može pretvoriti u salon. dovoljno je skipersku i suskipersku sjedalicu okrenuti prema natrag, prema krmenoj klupi, te umetnuti sklopivi stolić. Da prostora između skiperskih stolica i krmene klupe nema dovoljno ovo sigurno nebi bilo izvedivo.

Raiden plovilo

Već letimičan pogled na zadnji dio kokpita jasno govori da ga se bez ikakvih poteškoća može koristiti i za rekreativni ribolov. Kako Raiden 690 Sport pogoni brodski motor sa Z pogonom tako da je krmena klupa nešto više pomaknuta prema naprijed kako bi se dužina motora s pogonom mogla smjestiti u krmeni dio. Na ovaj način dobila se velika krmena klupa, odnosno krmeno sunčalište s naslonom u dijelovima bliže bokovima.
Podizanjem poklopca krmene klupe pristupa se motoru i vrlo velikim spremištima u boku. U jednom od njih smještena je i brodska baterija. Dodatak koji svakako treba spomenuti je to da su u krmenom dijelu u svaki bok dodana po dva spremišta, i to jedno s vratašcima, a jedno otvoreno. Bilo da se radi o odlaganju opreme za more, ili pak konopa za privez ova spremišta su više nego dobrodošla. Kako bi boravak u kokpitu bio čim ugodniji, postoji mogučnost postavljanja sklopive tenda od inoks konstrukcije. U sklopljenom stanju , kad se ne koristi, tenda se preklapa prema natrag.
Raiden 690 Sport je brodica opremljena sa čak dvije krmene platforme. Prva platforma laminirana je na motorni prostor, i nad njom se nalaze kako bitve za krmeni vez, tako i kuka za vuču skijaša. Donja krmena platforma koja je postavljena više u razini mora, dodatno je ojačana inoks cijevima na rubovima, te su na nju postavljene ljestve za izlazak iz mora. Obje platforme su zadovoljavajučih mjera, te obložene tikovinom. Iako to kod ovog modela nije napravljeno, ugradnja tuša sa slatkom vodom ne bi predstavljala nikakav problem. Na kraju krajeve ovo je ipak brodica namjenjana morskim guštima, te je ugradnja tuša nešto što se samo po sebi nameće.

Brod s dvije krmene platforme

 

Za ugodan san

Radilo se o dnevnom odmoru, ili pak vikend krstarenju, Raiden u svojoj kabini može ugostiti dvije osobe. Ovome se može dodati još jedan dječji ležaj za koji može poslužiti krmena klupa, jer ljeti je boravak na otvorenom puno ugodniji nego u kabini. Osim ležaja u kabini su postavljene i bočne police za stvari, te spremište pod podnicom. Pomicanjem poklopca kod samih vrata kabina se pretvara u prostor za sjedenje u koji se može skloniti tijekom lošeg vremena. Kako nije sve u ležaju jer za ugodan boravak treba još nekoliko detalja, tako se proizvođać pobrinuo da se na brodicu može instalirati i kemijski nužnik i hladnjak, ali i kuhalo.

 

U plovidbi

Iako dug manje od sedam metara Raiden je jedan od rijetkih hrvatskih glisera opremljenih brodskim motorom sa Z pogonom. Upravo je Z pogon taj koji je odredio podosta karakteristika brodice. Vrlo dobra upravljivost, koja je izražena kako malim brzinama, tako i u glisiranju, slušanje po pravcu, te stabilnost koju Z pogon nudi, samo su neki od njegovih atributa. Zaokreti na malim brzinama nude iznenađujuću okretnost, dok prilikom ubrzavanja postaju odmjereniji, te ne dozvoljavaju preveliko naginjanje, niti prevelike sile. Naletom na val dolazi do dizanja pramca, no ono je duge amplitude i izuzetno blago.

Tko god je probao "jurcati" gliserom sa Z pogonom zna da je to poseban doživljaj no kad tome dodamo i dovoljnu dubinu profila brodice, onda to postaje pravi melem za ljubitelje brzina i okretnosti. U prevelikom broju vrlo sličnih plovila sa centralnom konzolom, te prolazima prema pramcu, Raiden 690 Sport dođe kao pravo osvježenje i promjena, i to ne samo zato što je drugačiji, već i zato jer se radi o hrvatskom proizvodu koji je cijenom vrlo konkurentan sličnim plovilima u klasi.

 

Raiden 690 Sport

 

Raiden 690 Sport

Plovilo gliserskog tipa i karakteristika namijenjeno ljubiteljima brze plovidbe i raznih aktivnosti vezanih uz brzinu. S pogonskim ugradbenim agregatom 135 ks, Mercury, ovaj gliser postiže s lakoćom 30 M, a s motorom 220 ks, Mercury, izglisira za 4 sekunde i postiže 55 M.

Prilikom projektiranja i gradnje mislilo se je i na komfor te za kraća krstarenja tako da na brodu može boraviti obitelj nekoliko dana vrlo organizirano. U prostranoj pramčanoj kabini kao dodatni ležaj za djecu može poslužiti i sunčalište u kokpitu iznad motora. Na brod je moguće ugraditi hladnjak, kao i kemijski WC, te tuš s rezervoarom za vodu 80 lit. Sam kokpit prostran je za sjedenje šest odraslih osoba oko stola za ručanje.

Na plovilu postoji jedna integrirana platforma i jedna dodatna koje ukupno povećavaju površinu za dva kvadrata, te sa sunčalištem na pramcu koje je tapecirano, kao i ono iznad poklopca motora, daje zavidnu površinu za ovo plovilo. Sve gazne površine obložene su tikovinom. Također zbog lakoće upravljanja na plovilo je ugrađen ugradbeni elek.sidreni vinč. Uz serijsku isporuku moguća je i sva ostala dodatna oprema. Za ovo plovilo proizvodimo i prikolice koje omogućavaju uz adekvatnu pristupnu rampu, spuštanje plovila u more kao i dizanje van, što značajno smanjuje troškove dizalice.

 

RAIDEN 690 Sport

Dužina preko svega
690 cm
Širina
242 cm
Gaz
90 cm
Broj osoba
8
Rezervoar
150 l

CIJENA: 18900€ na dalje

Za svako plovilo imamo adekvatnu prikolicu
PDF cijenik - DOWNLOAD
<<natrag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvrsna silueta,bogati sportski detalji,agresivne linije,otmjeno i raskošno kao stilski elementi , brod čine prepoznatljivim.
Originalne profinjene linije , idealne dimenzije , okretnost i lakoća upravljanja pobudit će snagu i samopouzdanje.
Svojim decentnim naglaskom na bitno , volumenom i korpulentnošću kao da se radi o puno većem brodu , ali to je upravo brod koji možete koristiti svaki dan , za lagodnu plovidbu kao i vikend-opuštanje.
Brod s odličnim performansama i privlačnim stilom , detaljima za svakog ljubitelja plovidbenih užitaka i neprikosnovene kvalitete.
Udobnost plovidbe je u svim situacijama proporcionalna veličini plovila te kompaktno odgovara na uzdužna i poprečna opterećenja kao i nagibe , pri kružnom i vijugavom kretanju izražajne su osobine okretnosti.
Sustav upravljanja je vrlo učinkovit i precizan te brod čini vrlo poslušnim.
Uvijek želimo biti na vrhu mogućnosti s današnjim tehnološkim dostignućima.
Ništa  kao  RAIDEN 690 sport , neće pobuditi u vama želju za posjedovanjem.

NEŠTO POSVE DRUGAČIJE

Nastupom ovog izvrsnog modela nećete nigdje ostati nezamijećeni.
RAIDEN 690 sport  , osvaja i dok stoji na mjestu , a u vožnji je brod vrlo dobroćudan pa se valovi kao prepreke svladavaju s užitkom.
Osjećaj ugode nalazi se u području svih brzina , kad gledamo u samo središte stvari brod nema impresivan pogonski agregat , niti ga ne treba , ali s ovom instalacijom upravo je onakav kakav treba biti , oduševit će vas u svakom momentu.
Sveukupno gledano sve ja korektno i kvalitetno , dobro definirano i bez pretjerivanja odmjereno.
Užitak plovidbe dotaknuti će sve vaše osjećaje i osvojiti vas tim beskrajnim užitkom
čiste elegancije.

OTVORENO MORE br : 129

Zagrebački sajam nautike 2011

raiden 690

RAIDEN 690 Sport , diže adrenalin koji se u plovidbi zasigurno visoko penje,
za 149 000,00 kn plus PDV budući kupac dobit će rasnu morsku jurilicu s motorom Mercruiser Alpha One od 135 KS i Z – nogom,a potom – široka mu pučina.
Brodicom će upravljati iz sportski dizajniranog kokpita s vjetrobranom,a moći će za vikend i prespavati – u praktičnoj kabini s dva ležaja i dugim policama za stvari.
Krov kabine je veliko sunčalište , a sve ostalo – mašta.

 

OPREMA :

  • Trup broda spojen korito i paluba laminirano vodonepropusno
  • AL bokoštitnik s PVC umetkom
  • Sidreno spremište
  • Suha spremišta
  • Palubni rukohvati inox
  • Pramčana ograda inox
  • Pramčana ograda s mostićem inox
  • Pramčani U privez inox
  • Biminy inox s tendom  opcija
  • LJestve inox
  • Platforma opcija
  • Bitve inox 4 kom
  • Rezervoar za vodu 100 l  PVC , inox
  • Rezervoar za gorivo  150 l
  • Kabina  tapecirana
  • Kemijski WC
  • Bočne police mahagonij lakirano opcija
  • Bočne police vodonepropusne opcija
  • Bočne police otvorene
  • Svi poklopci na pantima inox
  • Ležaj u kabini tapeciran spužva 8 cm
  • Prozori na kabini 2 kom opcija
  • Vjetrobran i bočna stakla akrilat
  • Tapecirana sjedišta
  • Tapeciran pramac za sunčanje
  • Podnica u krmi teak opcija
  • Hladnjak 50 l opcija , agregat Danfoss, 12 V
  • Elek . pumpa za vodu
  • Tuš na krmi  
  • Stolić na telesk.nosaču
  • Kaljužna pumpa elek.
  • Kaljužna pumpa ručna
  • Tapecirano sjedište u krmi
  • Tapecirana bočna oplata brodice opcija
  • Tenda na krmi s mogućnošću kompl. zatvaranja opcija
  • Volan
  • Sajla 14 ft
  • Kormilarski uređaj
  • Dodatna platforma inox-teak s ljestvama opcija
  • Dodatna platforma inox-teak s ljestvama i nosačem pomoćnog motora opcija
  • Nosač pomoćnog motora opcija
  • Drzači za štapove opcija
  • Svjetlosna signalizacija
  • Svjetlo u kabini plafonjera
  • Elek.prekidači s osiguračima
  • Sidreni kolotur opcija
  • Sidreno vitlo opcija
  • Sidreno vitlo ugradbeno opcija
  • Vrata kabine s bravicom , ključem i odzračnikom
  • Odzračnici rešetkasti
  • Odzračnici rezervara
  • Prolaz kroz bok PVC
  • Kompl. Elektro instalacije
  • Baterija s PVC kutijom
  • Servisna baterija s PVC kutijom
  • Kleme i kablovi
  • Cijevi od prozirnog PVC
  • Cijevi gumene
  • Spojnice obujmice vijci
  • Tele.komande
  • Sajle 2 kom. 12 ft.
  • Priručnik za upotrebu
  • Certifikat  HRB, odobrenje br : 01 - 007887/014701

Pogonski agregat ugradbeni po želji investitora
MOGUĆNOST ISPORUKE

JEDINI U HRVATSKOJ SVE NA JEDNOM MJESTU

Proizvodnja i prodaja plovila, prikolica za plovila te izrada opreme od inox-a.

Suha marina, servis popravak i održavanje brodova.

Izrada tikovih gazišta, najam prikolica, prijevoz plovila te prodaja dijelova za samogradnju.

 

prodaja plovila

MB: 20 60 361
OIB: 57036965187
GSM: 091 7920 499
E-mail: info@raiden.hr
Web: www.raiden.hr

 
NaslovnaO nama ProizvodiVideoKontakti  
Copyright 2009 raiden.hr - izrada i prodaja plovila