PLOVILO RAIDEN 620 FAMILY

Prvi je dojam odgovor na sve!

Nemoguće je zabljesnuti bez sistematskog pristupa svakom pojedinom detalju u procesu proizvodnje,da bi model bio na samom vrhu ponude.
Gledajući RAIDEN 620 family , osjeti se istinitost ovog slogana.
Sa svojim prepoznatljivim identitetom pobudit će sve vaše emocije,naravno, ako istinski volite more.
Tu je sve na svom mijestu tako prirodno kao da sve linije završavaju stilski i skladano  kako bi dotaknule sva osjetila.
Vizualna koncepcija koketira sa svom svojom jednostavnošću kao ukras koji će te rado i često pokazivati.
Neuobičajenim metodama testiranja željeli smo vidjeti sve pokazatelje kvalitete,jer je to ispravan način za poboljšanja i usavršavanje proizvoda.
Lakoća kojom vas taj brod privuče njegova je istinska kompaktnost. Položaj i ergonomija za skipera su pomno promišljeni pozicija sjedenja je dobro pogođena.RAIDEN 620 family, kao da je građen po mjeri ili za kakvo natjecanje, s motorom od 60 KS, tako je veseo i okretan uživanje  je gledati kako klizne do izglisiravanja.
Riječ je o odlično izbalansiranom plovilu i premda teži  1 t spada u poludeplasmance, plovi fenomenalno lako i upravljivo.
Ostvarili smo potpunu evoluciju.

Podvodni dio je polugliserski sa malom kolumbom, što je čini brzom i stabilnom. Brodica je projektirana za izvanbrodski motor a ima mogućnost ugradnje stabilnog motora. U kokpitu dugom dva metra uz sjedišta (120 cm) i sklopivi stol ugrađen je element s kuhalom na plin i sudoperom, te hladnjakom od 80 litara. Biminijem se može natkriti i bočno zatvoriti cijeli krmeni dio što stvara izvanredan prostor za boravak i kada je vrijeme danima loše. U pramcu je kabina s ležajem ispod kojeg su spremišta i spremnik za vodu te u produžetku ležaja polica za stvari.

RAIDEN 620 Family

Dužina preko svega
620 cm
Širina
214 cm
Gaz
60 cm
Broj osoba
7
Rezervoar
60 l

CIJENA:

8500€ - oprema do motora
11500€ - full oprema

Za svako plovilo imamo adekvatnu prikolicu
<<natrag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBITELJSKA MALA SREĆA
test plovila Raiden 620 - More magazin broj 198

 

Testirali smo povoljnu brodicu iz manje poznatog domaćeg škvera Raiden koja na svojih 620 centimetra dužine nudi neobično mnogo prostora, veliku praktičnost i funkcijalnost, a sve to na poludeplasmanskom trupu kojemu nabolje pristaje brzina od 15 do 20 čvorova.

Napisao i snimio Vedran Rožić

Mala brodogradnja u Hrvatskoj prije nekoliko je godina doživjela svoj vrhunac. U to doba brodice za razonodu gradilo je možda i stotinjak uglavnom manjih škverova, što poznatijih što manje poznatijih. Jedan od manje poznatijih jest i škver Raiden, čiju smo brodicu Raiden 620 Family nedavno testirali. To što je ime škvera manje poznato, ne znači da ima manje posla, naprotiv, zbog dovoljne količine narudžbi plovila ovog škvera niste mogli vidjeti na brojnim domaćim nautičkim sajmovima. Jedan od razloga jest i što njegov osnivač i vlasnik Milan Ševerdija, više voli stvarati nove modele i unaprjeđivati postojeće nego se šepuriti nekoliko dana ili tjedana po skupim izlagačkim prostorima.

Priča o njegovoj povazanosti s plovilima počela je još u srednjoj školi kada je radio makete brodova, a ubrzo nakon toga zanimanje za gradnju brodica omogućilo mu je rano upoznavanje s kompozitima koji su ga očarali. Stoga je, ponukan znatiželjom i upornošću, vlastitim rukama još 1982. godine sagradio svoju prvu jedrilicu od stakloplastike dužine šest metara s karbonskim jarbolom! Tri godine poslije sagradio je i drugu jedrilicu od čak 9,5 metara, što je za ono doba bila prava jahta.

Od tada Milan je uvijek bio uz brodove i njima se bavio na različite načine, dok je 1997. godine, kada su se stvorili povoljniji uvjeti za poduzetništvo u Hrvatskoj, odlučio osnovati svoj mali škver i sagraditi svoj prvi komercijalni gliser M-Power 690. Tvrtku pod današnjim imenom Raiden osnovao je 2006.godine, a od tada se i sva plovila u ponudi nazivaju tim nazivom. Iako je sjedište tvrtke u Zaprešiću, proizvodni se pogoni nalaze u Samoboru. Iste godine nastao je i testirani model, a trenutno je u ponudi pet različitih plovila dužine od 4,8 do 6,9 metara.

Sva svoja plovila Milan je sam projektirao, modelirao i sagradio, a potom testirao i poboljšavao. Osim plovila tvrtka Raiden proizvodi i prikolice za plovila te dio nautičke opreme poput sidara. Trenutno se razvija novi projekt nešto većeg modela plovila od 7,2 metara koji bi trebao imati električni pogon, a premijera bi mogla biti uskoro.


Praktičnost na svakom metru

Raiden 620 Family, kako mu samo ime govori, obiteljska je brodica za razonodu i uživanje u moru, a s obzirom na kabinu s velikim ležajem i prostrani kokpit s malim kuhinjskim blokom pogodna je i za dulji boravak na moru. Brojčana oznaka 620 označava dužinu preko svega u centimetrima u što je uključen i pramčani špirun. Izgledom nije revolucionarna već ima klasične i jednostavne linijes visokom natkabinom i velikom prozorima te ponešto uzdignutom provom, a na prvu podsjeća na klasičnu pasaru. No to je samo prvi dojam jer tamnoplavi trup rebraste gradnje ima poludeplasmanske karakteristike, dok mala kobilica osigurava dobro držanje pravca pri bržoj plovidbi.

Ukrcavanje s rive ili mola najlakše je preko pramca i već spomenutog špiruna, a čvrsta inoksna ograda taj će manevar učiniti još sigurnijim. Pripaziti treba jedino da se ne zapne na nisko postavljenu šipku koja povezuje lijevi i desni dio ograde. Tu je i mali pramčani gavon za sidreni lanac i sidro te dvije dobro dimenzionirane bitve. S obzirom da su bitve postavljene na sam rub ravne pramčane palube, boravak i kretanje po njoj također je vrlo sigurno. Za sunčanje ima mjesta na ravnom krovu natkabine unatoč malom nosaču navigacijskoga svjetla, a dvije će osobe osiguravati uzdužni bočni rukohvati. Oni počinju na mjestu gdje završava pramčana ograda, pa će poslužiti lakši dolazak do kokpita po bočnim prolazima koji su očekivano ne baš raskošne širine.

No to je normalno za plovilo ovih dimenzija, ali zato prilično duboki kokpit iznenađuje svojom prostranošću i organizacijom. To je logično jer se u njemu najviše boravi, pa su mu dimenzije gotovo dva metra na preko metar i pol. Krmeni dio zauzimaju dvije uzdužne udobne klupe za po dvije osobe s jastucima ispod kojih su spremišta, a između njih nalazi se preklopni stol od vodootporne šperploće koj se vrlo jednostavno postavlja u odgovarajuću poziciju. Drvo ali u ovom slučaju tikovina i na podu je kokpita što vrlo lijepo izgleda, no ribolovci bi zasigurno poželjeli da su ova dva detalja od stakloplastike koja se lakše čisti i održava, no ni njihovu želju nije nemoguće ispuniti.

Prednji dio kokpita s desne strane sadrži upravljačku poziciju, dok s lijeve malen ali vrlo praktičan kuhinjski blok sa svime potrebnim za đitu: hladnjakom, sudoperom i plinskim kuhalom. Odlična je stvar što je s obje strane uokviren čvrstim inoksnim rukohvatom. Upravljačko mjesto osim zgodne i udobne skiperske sjedalice-naslona sadrži malu i jednostavnu upravljačku ploču na koju stanu instrumenti motora te poneki dodatni elektronički instrument, a eventualni se i manji GPS ploter može ugraditi na pregradu kabine. Položaj ručice gasa na desnoj stjenci je vrlo solidan baš kao i položaj skipera za vrijeme plovidbe.

Mala vratašca od šperploče na sredini pregrade vode u kabinu u kojoj mjesta ima napretak. Cijela kabina osim malog središnjeg dijela pri ulazu je zapravo jedan veliki ležaj na kojem uz postavljanje umetka bez problema mogu prespavati i tri odrasle osobe. Zato je na krevetu madrac pristojne debljine, a ispod njega su spremišta i spremnik vode. Dio kabine premazan je topcoatom dok su bočne stjenke obučene u tepison, što ne izgleda moderno niti je praktično u slučaju da se natopi vlagom. Također ne bi bilo na odmet da su na prozorima postavljena sjenila ili zastori, ali i to se lako rješava.

Vratimo se još malo u kokpit nad kojim je postavljena konstrukcija tende, a prema želji naručitelja cijeli se ovaj prostor može zatvoriti bočnim tendama pa se u njemu može boraviti i za lošeg vremena. Krmena pregrada nije stakoplastična, već krmeno spremište skriva viseći komad tapisona, što također nije najzgodnije riješenje, ali barem se na taj način dolazi do spremnika goriva i akumulatora te ostalih ovdje spremljenih stvari. S obje strane motora manje su ravne površine koje su previsoke da budu platorme, a na njima su postavljene dvije krmene bitve. Uz desni dio krmenog zrcala montirane su ljestvice za kupanje, a na njegovoj sredini na testnom plovilu za pogon bila montirana moderna Yamaha sa 60 konjskih snaga.


Za štedljivo krstarenje

To bi bila neka optimalna snaga za Raiden 620, no može se montirati i motor od maksimalno 90 konjskih snaga. Četverotaktna Yamaha radi vrlo mirno i tiho, kako smo i očekivali, a bučnija je samo pri najvišim okretajima. S tri osobe na palubi dobro reagira na gas, iako ne suviše eksplozivno, no to se od ove obiteljske brodice ni ne traži. Zato je vrlo štedljiva i pri normalnoj plovidbi i brzini od 15 do 20 čvorova troši 10 do 12 litara, ovisno o opterećenju i stanju mora.
Polugliserski režim plovidbe brodica dostiže ubrzavajući s 3500 na 4000 okretaja pri brzini od 13 do 14 čvorova , a na 4500 okretaja postiže idealnu brzinu krstarenja od 18 čvorova. Maksimalno smo uspjeli postići 25 čvorova pri 5600 okretaja, što je vrlo dobar rezultatom no tu brzinu malo je naporno održavati. Naime, Raidenov je trup projektiran da se najbolje ponaša pri brzinama od 15 do 20 čvorova, dok je preko toga moguće osjetiti određenu dozu "nervoze" pa je potrebno više raditi kormilom.

Sigurnost i stabilnost plovila ni u jednom trenutku po malo uzburkanom moru nisu bile upitne. No niti na valu do pola metra visine nije bilo problema, a trup je lijepo razgrtao masu vode te nije bilo izražajnijeg lupanja. Jedino je poneki izraženiji val ubacio koju kap u kokpit. Pri skretanju naginjanje nije suviše izražen, ali lagano se osjeti kako kobilica pokušava izravnati putanju plovila. To nije nikakav problem ako kormilar čvrsto drži kormilo, a pritom ipak treba imati na umu da Raiden nije sportski gliser već obiteljska brodica za smirenu i udobnu plovidbu.

Kormilar bi u plovidbi mogao poželjeti vjetrobran koji bi ga štitio od vjetra i prskanja, a i to je moguće naručiti, no saznali smo da se trenutno izrađuje plastična natkabina koja bi trebala biti predstavljena na sajmu u Zagrebu, a ona će pružiti odličnu zaštitu. Imajući na pameti sve viđeno i iskušano, može se zaključiti da je cijena od 8500 eura bez davanja i motora odlična za ovakvo plovilo. U to je uključena nimalo siromašna oprema, a u potpunosti opremljeno plovilo spremno za đitu stoji 3000 eura više. Plovilo poput testiranog s Yamahom od 60 konjskih snaga stoji oko 20.000 eura. Poneki zahtjevniji nautičari mogli bi zamjeriti nekoliko pomalo nedorečenih detalja u pogledu završne obrade, pa mogučnost za kvalitativne pomake svakako postoji, no sveukupno Raiden 620 Family svakako zaslužuje pozornost.


TEST BRODICE RAIDEN 620 FAMILY: OBITELJSKI POLUDEPLASMANAC

Raiden 620 Family poludeplasmanska je brodica prvenstveno namijenjena obiteljskoj uporabi, što se uostalom može iščitati i iz njena imena. Duga je 6, a široka skoro 2 metra i 20 centimetara, što je rezultiralo trupom velikog volumena i upotrebljivosti.

Verzija koju smo testirali opremljena je izvanbrodskim motorom, mada se 620 Family može naručiti i s brodskim motorom, ali tada usred kokpita stoji jedna velika kutija koja znatno smanjuje cijeli kokpit, kao što je to slučaj kod Dalmatinke, Gradca ili Maestrala 600 koji su veličinom bliski Raidenu. Rebrasta gradnja trupa i relativno visoka kabina pomalo podsjećaju na plovila bivše Kvarnerplastike, ali ovo je ipak drukčije plovilo, sposobno za postizanje brzina i preko 20 čvorova. Za to je najviše zaslužan poludeplasmanski trup s malom kobilicom koja je preduvjet za mirnu plovidbu po pravcu, bez zanašanja i skretanja, što se može osjetiti kod glisera s ravnijim dnom.

Pramčani mostićPrednjim dijelom dominira pramčani mostić od četrdesetak centimetara čija je širina dovoljna za nesmetan ulazak preko pramca, a već izrađeni otvor za prolazak sidrenog lanca i same ušice sidra omogućuje jednostavnu ugradnju vodilice, pa i električnog sidrenog vitla. S mostića se stupa na ne preveliku pramčanu palubu koja je platila danak tome što je projektant kabinu pomaknuo prema naprijed, kako bi dobio što duži kokpit. Ipak, paluba je sasvim dovoljno velika za komotno obavljanje poslova prilikom pristajanja.

 

 

U njenom je vrhu spremište za sidreni lanac i konop s poklopcem koji se otvara prema natrag, dok su dvije inoks bitve smještene na sam rub, ispod ograde, koja je dovoljno visoka i čvrsta, a izrađena je od inoksa te uokviruje samo prednji dio palube i ne nastavlja se uz bočne prolaze. Već spomenuta kabina je i dosta široka, tako da su bočni prolazi prema krmenom dijelu široki svega desetak centimetara, pa prilikom prolaska treba biti oprezan i čvrsto se držat za uzdužne rukohvate na rubovima krova kabine. Krov kabine, koji je gotovo potpuno ravan, idealno je sunčalište čija je širina dovoljna da se na njega mogu smjestiti dvije odrasle osobe i uživati u blagodatima sunčevih zraka.

Kokpit visokih bočnih stranica dug je 2 metra i najprostraniji je dio brodice, kako uostalom i dolikuje glavnom mjestu boravka koji se na ovakvom tipu brodice najviše i koristi. Upravljačko mjesto je smješteno uz desni bok i dosta je spartanski opremljeno - kolo kormila je na stražnjem zidu kabine na maloj istaci - konzoli, iznad njega je mala ploha za smještaj najnužnijih instrumenata za kontrolu rada motora, dok je komanda gasa i kopče na bočnoj stranici. Skiperska sjedalica je ustvari samo oslonac za stražnjicu izrađen od inoks cijevi s navučenim valjkastim jastukom, bez naslona, što je izuzetno praktično rješenje koje ne zauzima puno mjesta a vrlo je funkcionalno.

Nasuprot kormila, uz lijevi bok je plastični odljevak bloka kuhinje koji je dovoljno velik da se u njega smjesti hladnjak, dok je na gornjoj plohi dovoljno mjesta za mali inoks sudoper te plinsko kuhalo sa jednim plamenikom. Rub gornje plohe kuhinjskog elementa je uokviren s inoks cijevi koja je ujedno i rukohvat koji izvrsno dođe kada se stoji u prednjem dijelu kokpita. Stražnji dio kokpita rezerviran je za dvije nasuprotne klupe u kojima su spremišta za razne potrepštine.


U prostoru između kraja one ''kadice'' oko motora ostalo je dovoljno mjesta za 60 litarski spremnik goriva i akumulator. Zanimljiva je i ploha koja zatvara ulaz u taj prostor - to je ustvari ploča stola ovješena na dvije šarke koje se ovisno o potrebi mogu preklopiti. Cijeli se prostor kokpita može natkriti dnevnom tendom s inoks konstrukcijom, a uz bočne dodatke moguće je cijeli kokpit i zatvoriti te tako dobiti prostor za ugodan boravak i po lošijem vremenu.

Kokpit - Spremišta - Kuhinja

Plovilo Raiden 620Kako Raiden 620 Family nema krmenu platformu za izlazak iz mora tu su preklopne inoks ljestve montirane na kremeno zrcalo desno od motora. Za dolazak do njih iz kokpita se treba popeti na malu zaravnatu plohu uz motor pri čemu treba malo pripaziti na sraz glave i konstrukcije koja drži dnevnu tendu. Na sredini pregrade između kokpita i kabine smještena su vrata za ulaz u kabinu izrađena od vodootporne šperploče, a širina od šezdesetak centimetara i krupnijim osobama osigurava nesmetan prolazak. Unutrašnjost kabine je dosta svijetla, zahvaljujući velikim bočnim i prednjim prozorima izrađenim od pleksiglasa s okvirima od gumeih profila. Kabina je uređena dosta spartanski, zapravo, unutra je samo prostrani ležaj u obliku slova V koji umetanjem središnje ploče postaje dovoljno velik da na njemu mogu prenoćiti i tri odrasle osobe. Ispod ležaja, u bočnim dijelovima su spremišta za stvari, dok je u prednjem dijelu spremnik slatke vode iz kojega se putem samousisne pumpe snabdjevaju slavina nad sudoperom i tuš na krmi. Ležajevi i podnica izliveni su od stakloplastike dok je na bokove i na strop djelomično zaljepljen tapison, a površina je jednim dijelom premazana topcoatom.

Raiden 620 koji smo testirali pogonio je Yamahin četverotaktni izvanbrodski motor snage 60 konja što se pokazalo kao sasvim zadovoljavajuća kombinacija. Iako dizajn trupa, a i cijelog plovila to ne sugerira, Raiden 620 Family s ovim motorom postiže kranju brzinu od skoro 25 čvorova uz potrošnju tek neznatno veću od 12 litara bezolovnog benzina na sat. Što se tiče krstareće brzine, ptimalnom se pokazala ona od 18 čvorova koja se postiže pri 4.500 okretaja i to uz potrošnju od vrlo pristojnih 9 litara na sat. Pri svim režimima plovidbe brodica se ponaša točno onako kako skiper od nje i traži, bez proklizavanja stražnjeg kraja kod skretanja pri većim brzinama. Pri brzinama iznad 15 čvorova strujanje zraka u kokpitu je vrlo izraženo pa bi bilo uputno razmišljati o ugradnji vjetrobrana na stražnji rub krova kabine.

Yamaha Fc 60 - tablica brzina

 

 

 

TEST PLOVILA RAIDEN 620 FAMILY IZ OTVORENOG MORA BR.110

Za gastro nomade

Konstruirajući brod za obiteljsko krstarenje, graditelji iz Zaprešića mislili su na svaki detalj po pitanju praktičnosti i sigurnosti putnika, a integrirani kuhinjski blok, pramčani most i krmeni spojleri povećavaju vrijednost standardne opreme

Kada u imenima modela pročitate oznake poput sport, day, fish, open ili luxe, njihova vam je namjena poprilično jasna. Dodatak family se sreće vrlo rijetko, a praksa pokazuje kako se većina plovila takve dužine i oblika koristi za obiteljske izlete. Zato u ovom slučaju proizvođač nije htio filozofirati, već jasno istaknuti kome je brod namijenjen. Obiteljsku koncepciju Raidena 620 Family dodatno naglašavaju dva uočena detalja.

Prvi je vrlo duboki kokpit u kojemu sigurnost nije samo prividan osjećaj. Naime, kada sjednete na neku od bočnih klupa, leđa su vam naslonjena na bok plovila skoro do visine lopatica, ukoliko ste odrasla osoba prosječne visine. Kada na istu tu klupicu sjedne dijete, potpuno je zaštićeno, odnosno nema šanse za slučajno ispadanje iz broda u trenucima dok se ljulja.

Kuhinja u seriji

raiden plovila- kuhinja u serijiDrugi detalj, koji ukazuje kako će jednoj obitelji ovdje biti izrazito ugodno, kuhinjski je blok u prednjem lijevom dijelu kokpita. Nije improviziran već je izliven iz svog kalupa, a sadrži kuhalo, mali sudoper i hladnjak od 70 litara. S obzirom na njegovu dvostranu zaštićenost od vjetra, priprema hrane bi trebala proteći u ugodnom raspoloženju, a ne u stalnom nadgledanju plamenika kuhala.

 

Cijeli je kuhinjski blok obrubljen ogradom od inoksa koja ujedno služi kao uvijek koristan rukohvat. Prazna ploha između kuhala i klupe, predviđena je za izradu otvora u kojima se mogu držati staklenke s kuhinjskim potrepštinama ili boce s hladnim pićem.

Raiden 620 Family dugačak je preko svega 620 cm, što uključuje i pramčani mostić. On, pak, nije dodatak po narudžbi, već je integralni dio trupa, što znači da je dio standardne opreme. U istom je košu i pramčana ograda od inoksa, jer proizvođač tvrdi kako su te dvije stvari neophodne za plovidbu, pa ih kao takve odmah i isporučuje.
Na cijelom je plovilu vidljiva briga o čvrstoći i kvaliteti svih osnovnih elemenata o čemu najbolje svjedoči podatak kako se Raiden 620 Family može objesiti na, već spomenuti, rukohvat kojim je obrubljen kuhinjski blok, a da pritom ništa ne popusti.

Šteta što se isto nije primijenilo i na nekim detaljima poput obruba kabine koji je izveden lijepljenjem tekstilne obloge koja, iako poprilično efikasna, neuvjerljivim dizajnom ne ulijeva povjerenje. Zadnji se detalj može lako riješiti, a proizvođaču preporučamo neki od stožastih uzoraka.

Rebrasti gliser

Spomenutu tekstilnu traku bi valjalo zamijeniti gumenom te tako cijelom plovilu dati elegantniji izgled. Kad smo već kod detalja, pozabavili bi se i krmenim preklopnim stolom. On je, doduše, dio dodatne opreme, ali ovakav drven je težak za održavanje, a uz to i nepraktičan ribolovcima. Tako nastrojeni korisnici bi ga puno više cijenili u plastičnoj varijanti, jer bi onda bio idealan za narezivanje ješke i pravljenje predveza.

Rebrasto deplasmansko dno s kobilicom na prvi pogled nikako nije obećavalo ono što smo doživjeli u testnoj plovidbi – gliserske brzine. Za takvo je ponašanje zaslužna mala modifikacija na stražnjem podvodnom dijelu trupa koja, u kombinaciji s ukupnom dužinom vodene linije, pretvara ovu pasaru u jurilicu. Startali smo nabijanjem gasa do kraja i u nepunih pet sekundi stigli do glisirajućih 20 čvorova. Još nam je otprilike toliko trebalo do dostizanje maksimalne brzine od 27 čvorova. Sve sa dvije ukrcane osobe, Yamahom od 60 KS na krmi i po blago valovitom moru.

Kasnije nam je vlasnik tvrtke Raiden, Milan Ševerdija, prenio i podatke mjerenja s motorom snage 75 KS. Tada je brod izglisirao za tri sekunde, a u narednih sedam stigao do brzine od 30 čvorova. Eh sad...to su prekrasni brzinski rezultati, ali ovo plovilo je ipak napravljeno za brzine do 20 čvorova. Tada je plovidba ugodna i za uši i za novčanik i za bubrege.

Krstarenje bez buke

Kao dokaz prvoga donosimo podatak o samo 70 decibela izmjerenih pri brzini od 20 čvorova. Osim što je to buka pri kojoj se u kokpitu može normalno razgovarati, nema ni onog neugodnog lupkanja po valovima. Sve se to događalo pri 4500 okretaja motora u minuti, što je ujedno i brzina krstarenja koja donosi idealan omjer prijeđenog puta i utrošenog goriva u jedinici vremena.


Treći podatak o premještanju unutarnjih organa je malo teže konkretno ilustrirati. Jednostavno treba probati kakav je osjećaj pri 20, a kakav pri 27 čvorova. Po bonaci je svejedno kojom brzinom jurite, ali uz napomenu kako Raiden ima kobilicu koja mu u skretanjima pokušava izravnati putanju, a istovremeno nema glisersko dno koje bi ga čvrsto držalo u zadanom smjeru u trenucima kada idete preko 20 čvorova.

Udobno sjedalo

Raiden plovila- udobno sjedaloNe izgleda strašno, osim što kormilar ponekad mora korigirati smjer kretanja pomoću upravljača. U tome mu svakako pomaže i položaj u kojemu se nalazi, jer je njegova stolica postavljena tako da mu pruža čvrst oslonac. Mora se priznati kako je ovako koncipirana sjedalica, definitivno najbolje rješenje koje smo uočili testirajući pasare nove generacije.

 


Savršeno je funkcionalna, a istovremeno ne zauzima prostor na krmenoj klupici iza nje. Tako je cijela njena površina od 120x55 cm u potpunosti iskoristiva za ono što je i namijenjena – udobno sjedenje. S obzirom na to kako je ona sa suprotne strane istih dimenzija, a mjesta ima i na kabini, jasno je da navedena nosivost od 7 osoba nije samo pusta želja graditelja, već i stvar potpuno izvediva u praksi.

Dovoljno spremišta

raiden plovila - jastuci kriju korisne spremnikeU kabini je ležaj dimenzija 200x235 cm, što garantira udobno spavanje, a zahvaljujući tom obilju prostora, unutra se može postaviti i stol. Drvena ulazna vrata na svom dnu imaju odzračnik, što je detalj na kojega se često zaboravlja. Ispod ležajeva su četiri spremišta koja, u kombinaciji s onim sidrenim na pramcu i dvama pod klupicama u kokpitu, u potpunosti otklanjaju brige o tome gdje sa silnim stvarima koje ćete ponijeti sa sobom u đitu.

Ovo plovilo baš mami na takvu stvar zbog svoje koncepcije isto kao i zbog sljedećih detalja. Na krmenim platformama, koje su integralni dio trupa, nalaze se stepenice za kupače te poklopac spremnika za gorivo – sve u paketu osnovne opreme. Tamo je smješten i tuš, ukoliko ga naručite, a toplo bi preporučili i ugradnju bimini tende, dostupne kod proizvođača, kojom možete pokriti cijeli kokpit. Osim što će vam pružiti neophodan hlad, njome možete zatvoriti i bokove te tako u potpunosti zaštiti otvoreni dio od vremenskih nepogoda.

Može i manji motor

Raiden plovila - može i manj motorRaiden 620 Family u svim režimima plovidbe, do brzina od 20 čvorova, izuzetno dobro drži more, bilo kod kretanja po pravcu bilo kod naglih promjena smjera. Zbog visokog kokpita ga bez brige možete potjerati unatrag, jer nema šanse za prelijevanjem mora preko krmenog zrcala.

Ukoliko višak tekućine na neki drugi način stigne u kokpit, za njega će se pobrinuti kaljužna pumpa s plovkom.

 

Ljubiteljima brojki možemo napomenuti kako se sa 60 KS na krmi do brzine od 3 čvora stiže pri 1.300 okr./min., poludeplasmanske od 12 čvorova pri 2500 okr./min., a one glisirajuće od 17 čvorova pri 3500 okr./min.
Onima, pak, koji preferiraju stil žurim polako preporučamo motor od 30 KS s kojim se može dostići 12 čvorova. Takav aranžman košta oko 12.000 eura sa svim davanjima.

Kako je ovo prvo predstavljanje nekog od plovila iz Raidenove game u Otvorenom moru, treba reći kako tvrtka gradi još nekoliko modela, različitih dužina i namjena, a u svom pogonu imaju potpuno zaokružen proces proizvodnje – od plastike, preko inoksa pa do sve opremanja. Stvar je zgodna jer, u slučaju bilo kakve reklamacije, sve rješavate na istoj adresi.

KONAČNA OCJENA

PLUS

           -   Koncept

           -  Čvrstoća i kompaktnost

           -   Upravljivost pri normalnim brzinama

           -   Bogat paket osnovne opreme

MINUS

           -   Ograda pramčanog mostića

           -    Završna obrada nekih detalja

 

 

JUTARNJI LIST: TEST PLOVILA RAIDEN 620 FAMILY

 

Brodica za cijelu obitelj
Na testu kod Trogira hrvatska se brodica iz Zaprešića pokazala kao ozbiljan proizvod.

Uvod
Nalazimo se kod Trogira, u rano ljetno poslijepodne, pred nama je Raiden 620 Family, jedan od četiri brodice tvrtke Raiden d.o.o.,proizvođača plovila iz Zaprešića. Riječ je o lijepo dizajniranom plovilu modrog trupa, povišenog pramca i niske kabine.

Kabina prema naprijed
Kabina je pomaknuta prema naprijed, tako da se dobio prostrani kokpit i puno prostora pod krovom. U prednjem dijelu kokpita slijeva je kuhinja s plinskim kuhalom, sudoperom i 80-litrenim frižiderom te spremištem za plinsku bocu. Vodovod koji uključuje i krmeni tuš, pokreće električna pumpa.
U pramcu je kabina s ležajem ispod kojeg su spremišta i spremnik za vodu te u produžetku ležaja polica za stvari. Tu se mogu na spavanje komotno smjestiti tri odrasle osobe. Spremamo se za vožnju. Na raspolaganju imamo brodicu sa dvotaktnim trocilindričnim Evenrudeom E-TEC od 75 konjskih snaga s direktnim ubrizgavanjem.
U Trogirski zaljev direktno puše uobičajeni ljetni sjeverozapadnjak punom snagom od 16-17 čvorova. U brodici smo dvojica opterečeni sa 40-ak litrara goriva, s dopola punim spremnikom vode i nešto opreme. uputili smo se umjerenom brzinom do 20 čvorova, uz vjetar, niz vjetar, s vjetrom i valovima u bok.
Brodica je stabilna, upravljiva, sluša kormilo, dobro podnosi bočne udare. Rezultat je to dobro pogođenog trupa, dolazi do izražaja polugliserski podvodni dio s malom kobilicom i niskim nadgrađem.

Brzo glisiranje
Pokušavamo punim gasom u vjetar, do granice neugodnog lupanja vala. Family se dobro drži, more pršti preko kabine, kokpit ostaje suh.Prekidamo forsiranje i plovimo pod Čiovo u prostranu uvalu Recetinovac, omiljeno kupalište Trogira, gdje je zavjetrina, a more je mirno.
Počeli smo sa 1000 okretaja i dva čvora. Na 1500 okretaja imamo 3,5 čvora, 2000 pet čvorova, na 2500 sedam , na 3000 18 čvorova.
Sve dotle glasnoća motora ne premašuje 73 decibela te možemo normalno razgovarati. Brzina raste: 3500 okretaja 24 čvora, 4500 okretaja 28 čvorova. Vračamo se na početak i ponovno startamo. Gas do daske i izglisirali smo vrlo lako, doslovce za tri sekunde. U sljedećih 7 bili smo na maksimalnih 30 čvorova - broj okretaja 5500, decibela - 90.
Nema lupanja, brodom se lako upravlja . Puni krug napravi za svoje tri dužine bez proklizavanja i gubitka brzine. Računica putne brzine kaže 20 čvorova. Potrošnja 12 litara na sat. Doplov stotinjak milja.

Natrag na vrh

OPREMA :

  • Trup broda spojen korito i paluba s interijerom laminirano vodonepropusno
  • Gumeni bokoštitnik
  • Sidreno spremište
  • Suho spremište 2 kom
  • Palubni rukohvati inox
  • Rukohvat oko kuhinjskog bloka inox
  • Pramčana ograda inox
  • Pramčani U privez inox
  • Biminy inox s tendom opcija
  • LJestve inox - Bitve inox 4 kom
  • Rezervoar za vodu 80 l PVC , inox
  • Rezervoar za gorivo 25 l, 50 l . 60 l , opcija
  • Pramčani stol na teleskopskom nosaču
  • Kabina tapecirana - Svi poklopci na pantima inox
  • Ležaj u kabini tapeciran spužva 8 cm
  • Kemijski WC
  • Prozori na kabini (akrilat) fiksni 5 kom
  • Prednji prozor na otvaranje opcija
  • Tapeciran dosjed na inox nosaču opcija
  • Podnica u krmi teak opcija
  • Hladnjak 70 l , agregat Danfoss , 12 V
  • Kuhalo 1 plin
  • Sudoper inox
  • Pipa inox
  • Elek . pumpa za vodu
  • Tuš na krmi
  • Stol na preklapanje mahagonij lakirano
  • Pregrada krmenog dijela
  • Kaljužna pumpa elek.
  • Kaljužna pumpa ručna
  • Tapecirana sjedišta u krmi opcija
  • Tapecirana bočna oplata brodice
  • Kormilarsko sjedište na teleskopskom nosaču opcija
  • Tenda na krmi s mogućnošću kompl. zatvaranja opcija
  • Volan
  • Sajla 13 ft
  • Kormilarski uređaj
  • Dodatna platforma inox-teak s ljestvama opcija
  • Dodatna platforma inox-teak s nosačem pomoćnog motora opcija
  • Nosač pomoćnog motora opcija
  • Natkabina opcija
  • Drzači za vesla opcija
  • Drzači za štapove opcija
  • Svjetlosna signalizacija
  • Svjetlo u kabini plafonjera
  • Elek.prekidači s osiguračima
  • Solarni panel s kompl.
  • Sidreni kolotur opcija
  • Vrata kabine s bravicom , ključem i odzračnikom
  • Odzračnici rešetkasti
  • Odzračnici rezervara
  • Završen krmeni prihvat motora
  • Prolaz kroz bok PVC
  • Kompl. Elektro instalacije
  • Boca za plin
  • Sigurnosni ventil s priključkom
  • Baterija s PVC kutijom
  • Servisna baterija s PVC kutijom
  • Kleme i kablovi
  • Cijevi od prozirnog PVC
  • Cijevi gumene
  • Spojnice obujmice vijci
  • Tele.komande
  • Sajle 2 kom. 12 ft.
  • Priručnik za upotrebu
  • Certifikat HRB, odobranje br : 01 - 007942/014925

Pogonski agregat po želji investitora
Mogućnost isporuke

JEDINI U HRVATSKOJ SVE NA JEDNOM MJESTU

Proizvodnja i prodaja plovila, prikolica za plovila te izrada opreme od inox-a.

Suha marina, servis popravak i održavanje brodova.

Izrada tikovih gazišta, najam prikolica, prijevoz plovila te prodaja dijelova za samogradnju.

 

prodaja plovila

MB: 20 60 361
OIB: 57036965187
GSM: 091 7920 499
E-mail: info@raiden.hr
Web: www.raiden.hr

 
NaslovnaO nama ProizvodiVideoKontakti  
Copyright 2009 raiden.hr